Kapat
Giriş Yap
GAU Network etki alanından hesabınızda oturum açın.
Kaydınız yok mu? Şimdi Kaydolun !
Giriş Yap :  
Kullanıcı Adı : Kullanıcı adımı unuttum
Şifre : Şifremi Unuttum
Üye değil misiniz? Şimdi kaydolun!
Kullancı Adı : GAU Web Mail  
Adım Soyadım :
E-Mail Adresim :
Kayıt Ol : GAU Web Mail  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Kayıt Ol : GAU Öğenci Mail  
Öğrenci Numaranız :
Adınız Soyadınız :
Kayıt Ol : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Kullanıcı Adı : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Şifre : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :
Kullanıcı Adı : GAU Kütüphane  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :
Kayıt Ol : GAU Kütüphane  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :

GAÜ AKADEMİSYENİ PROF. DR. YEŞİLTAŞ’IN, TURİZM SEKTÖRÜNDE STRATEJİK YÖNETİM KONULU ARAŞTIRMASI YAYIMLANDI

Tarih: 03/05/2017

Girne Amerikan Üniversitesi (GAÜ) Turizm ve Konaklama Yüksekokulu, Turizm İşletmeciliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mehmet Yeşiltaş’ın, Gümüşhane Üniversitesi öğretim üyelerinden Murat Ödemiş ile ortaklaşa hazırladıkları “Arama Konferansının Bir Stratejik Yönetim Aracı Olarak Otel İşletmelerindeki Önemini Belirlemeye Yönelik” karşılaştırmalı araştırması, Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi’nde yayımlandı.


İşletmelerin pazardaki yoğun rekabete ayak uydurabilmesi anlamında, yeni yönetim yaklaşımları arasında yer alan “Arama Konferansı”nın işletmelerde bir stratejik yönetim aracı olarak benimsenmesi işletmelerin etkinliğini daha da arttıracağını savunan yazı,  insan ilişkilerinin oldukça önemli olduğu otel işletmelerinde ise, bu aracın uygulama alanı bulabilmesi çok daha önem arz etmekte olduğunu belirtmektedir.


GAÜ Turizm ve Konaklama Yüksekokulu, Turizm İşletmeciliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mehmet Yeşiltaş yaptığı açıklamada,  bu çalışmada, bir stratejik yönetim aracı olarak nitelendirilmekte olan “Arama Konferansı’nın otel işletmelerindeki öneminin değerlendirilmesinin amaçlandığı ve yapılan anket sonuçlarının iki farklı şekilde değerlendirildiği belirtildi.


Yeşiltaş açıklamasının devamında ise;


“Birincisi, otel işletmelerinin “Arama Konferansı”nı kullanım oranlarını gösteren frekans dağılımları; otellerin yıldızlarına, faaliyet şekillerine ve menşeilerine göre karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. İkincisi ise; “Arama Konferansı” anlayışının ne derece benimsenmekte olduğunu test eden “Arama Konferansı” ifadesine otellerin üst yöneticileri tarafından verilen cevaplar, otel işletmelerinin yıldızlarına göre ANOVA Testiyle analiz edilmiş ve karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; “Arama Konferansı”nın Ankara’daki otel işletmelerinde kullanım oranının genel olarak düşük olduğu, “Arama Konferansı” ifadesine verilen cevapların, otellerin yıldızlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı ve daha yüksek yıldıza sahip otel işletmelerinin söz konusu ifade hakkında düşük yıldızlı otellere göre daha olumlu cevaplar verdikleri tespit edilmiştir” dedi.