Kapat
Giriş Yap
GAU Network etki alanından hesabınızda oturum açın.
Kaydınız yok mu? Şimdi Kaydolun !
Giriş Yap :  
Kullanıcı Adı : Kullanıcı adımı unuttum
Şifre : Şifremi Unuttum
Üye değil misiniz? Şimdi kaydolun!
Kullancı Adı : GAU Web Mail  
Adım Soyadım :
E-Mail Adresim :
Kayıt Ol : GAU Web Mail  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Kayıt Ol : GAU Öğenci Mail  
Öğrenci Numaranız :
Adınız Soyadınız :
Kayıt Ol : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Kullanıcı Adı : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Şifre : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :
Kullanıcı Adı : GAU Kütüphane  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :
Kayıt Ol : GAU Kütüphane  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :

GAÜ Akademisyenleri Uluslararası Sempozyum’da Boy Gösterdi

Tarih: 26/04/2016

Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) tarafından Salamis Otel`de gerçekleştirilen 5. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu, 2016 yılı içinde gerçekleştirilen akademi-sektör ilişikisi konseptinde, özel ilgi konu başlığı altında gerçekleştirildi. Uluslararası düzeyde turizm alanında akademisyenlerin ve sivil toplum örgütlerinin iştiraki ile alternatif turizm trendlerinin ele alındığı sempozyumda, KKTC’de özel ilgi turizmi alanında artık önemli mesafelerin katedilmesi gerekliliği vurgusu yapıldı.


 


GAÜ Konaklama ve Turizm İşletmeciliği Yüksek Okulu Direktörü ve GAÜ Uluslararası Turizm Eğitim Konseyi Başkanı Yrd. Doç. Dr. İsmet ESENYEL ve GAÜ İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Dr. Ümmü Altan Bayraktar, sempozyumda gerçekleştirmiş oldukları sunumlar ile ilgili açıklamalarda bulundular.


 


GAÜ Konaklama ve Turizm İşletmeciliği Yüksek Okulu Direktörü İsmet Esenyel yaptığı açıklamada “Sempozyumda, çok değerli üst düzey Turizm endüstrisi temsilcilerimizin, KKTC Üniversitelerinin ve Türkiye’nin dört bir yanından gelen seçkin akademisyenlerinin oluşturduğu ve yurt dışından katkı koyan çok değerli akademik kadrolarının hazır bulunduğu bir ortam vardı. Seçilen sempozyum ana başlığı alternatif turizm kapsamında özel ilgi turizmi idi. Çok isabetli bir konu başlığı olduğunu düşünüyorum. Çünkü, adamıza hala büyük oranda etki eden Kitle (Mass ) turizminin günümüz ve geleceğini tartışma fırsatı bulurken, aynı zamanda bütün dünyada yapılan özel ilgi turizm türleri mukayese edilip tartışıldı. Bizde üniversitemizi temsilen Sayın Ümmü Bayraktar Hocam ile bildiri sunma şansını yakaladık“ dedi.


 


Son yıllarda büyük destinasyonların adeta altın madeni keşfedercesine; kendi kültürleri ile yoğrulmuş özel ilgi turizmine yönelmelerinin son derece değişik sebepleri olduğuna dikkat çeken Esenyel, “Özellikle bizim gibi Akdeniz çanağında olan ülkelerin vazgeçilmezi olan deniz, kum ve güneş turizminin yanına, farklı alternatif turizm türleri de eklenmeli. Söz konusu turizm ülkeleri bu pastadan daha fazla pay alıp, son yıllarda popüler olan tabir ile “Niche“ yani ayrıcalıklı hale gelebilsin. Neden Niche diyecek olursak, üst kaymak, ayrıcalıklı, özellikli, turizm veya turist şekli önemli. Çünkü, bu tür turizmde, kitle turizmde olduğu gibi bir verip iki almıyorsunuz, bir verip en az dört alıyorsunuz. Örnek vercek olursak, golf turizmi, yatçılık, köy pansiyonculuğu, deneysel turizm ve kış turizmi bu sınıflandırmanın en başında gelen türleridir. Belirttiğim bu üst klasman özel ilgi turizm modelleri, biraz pahalı turizm çeşitleridir. En azından tüm dünyada bu şekli ile ön plana çıkıyor” dedi.


 


Adanın AB süreci ve birlşeme olasılığında en önemli konu başlıklarını oluşturacak olan AB Turizm Yasaları Uygulama süreci ile Kuzey Kıbrıs Ekonomisine Etkileri ve Kuzey Kıbrıs Kuruluşu itibarı ile süregelen farklı hükümetlerin turizm uygulamalarının, halkımız tarafından beklentilerinin karşılanma analizleri adı altında Ingilizce dilinde iki makale sunumu gerçekleştirdiğini ifade eden Esenyel, ”Buradan çıkacak olan sonuçların, mutlaka hem akademi, hem de sektörün kullanımına veri olarak verileceğini”  ifade etti.


 


“Özel İlgi Turizmi Kapsamında Sosyal Medya uygulamalarının Kuzey Kıbrıs Turizm Sektörüne Etkileri” adlı sunumu ile GAÜ İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Dr. Ümmü Bayraktar, “155 kişi üzerinden yapılan anketler ve otel üst düzey yöneticileri ile gerçekleştirilen toplantılarda öğrendik ki, Otellerimiz genellikle rezervasyonları tur operatörleri ve münferit olarak almaktadır. Genellikle sosyal medya kullanılarak gerçekleştirilen rezervasyonlar şu anda sadece 3% seviyelerinde kalmıştır. Ülkemiz uluslararası platformda yerini daha fazla alıp, sesini duyurduğunda inanıyorum ki, booking.com ve trip advisor gibi online portallar daha fazla çoğalacaktır” dedi.